Hvordan laver man en god reklame?
Hvordan laver man en god reklame?
Design guide med gode råd, tips og tricks!
Vær klar og konkret
Grafikken vil blot være synlig i et x-antal sekunder ad gangen. En god reklame skal derfor formå at kommunikere sit indhold med indhold såsom visuelle illustrationer, logoer, produkter og hvis der skal være ord til stede, skal det højst bestå af én til to sætninger.
Korrekte pixel mål
Grafikken skal overholde de pixel mål, som der er sat. Hvis ikke de overholdes, vil grafikken ikke blive vist korrekt på skærmen. Det konkrete pixel mål er angivet på profilsiden for den pågældende skærm.
Bred målgruppe
Modtageren af jeres budskaber er et væld af forskellige mennesker, og jeres reklame vil derfor gøre sig bedst, hvis indholdet er passende for den brede befolkning.
Fed kontrast
Udover at reklamen skal være fed, skal jeres tekst også være det. Brug gerne en fed tekstfont og stærke farver, hvilket vil sætte jeres reklame i kontrast til det omkringliggende miljø og øger samtidig læsbarheden.
Det korrekte format
For at kunne uploade grafikken, skal billedfilerne gemmes som .jpg eller .png. Hvis det er en video, skal det være i formatet .mp4.
Er den specifikke skærm vigtig ift. grafikken der vises?
Det er vigtigt at lave en reklame, der passer til den pågældende reklameskærm, fordi det sikrer at reklamen er mest effektiv og når ud til det rigtige publikum. En reklame, der er skræddersyet til en specifik skærm, kan tage hensyn til skærmens størrelse, opløsning, omgivelser og målgruppe, hvilket kan øge chancerne for at reklamen bliver set og forstået af den rette målgruppe. Desuden kan det også hjælpe med at undgå unødvendige omkostninger ved at vise reklamen kun på de skærme, der er mest relevante for den pågældende reklame.